Förlag och författare behöver en hemsida – ändå väljer vissa bort det

För 10-15 år sedan skulle alla ha en blogg. Att som författare ha en websajt idag handlar dock mindre om att blogga och mer om att ha ett skyltfönster eller visitkort på en domän som du själv kontrollerar till 100 %. Foto: iStock.

Bloggen är död, vem behöver en hemsida när man har sociala medier? Det är ett vanligt feltänk bland både författare och förlag. Alla behöver en hemsida, en domän som du äger. Ändå finns det flera bästsäljande svenska författare som saknar en hemsida.

Sedan Facebook kom till Sverige för snart 16 år sedan – i september 2006 – har en rad sociala medier etablerat sig och konkurrerar om konsumenternas tid och uppmärksamhet.

Redan betalande prenumerant? Logga in för att läsa

Annars köp en prenumeration idag – du kan prova en månad för 69 kr.

Varför betalvägg? Knappt 1 % av artiklarna här på Boktugg går att läsa enbart som betalande prenumerant. Det är material som vi vet har ett stort värde för den som jobbar i bokbranschen på ett eller annat sätt. Som prenumerant får du nya utgåvor av Analysbrevet direkt i din inbox och dessutom tillgång till ett växande arkiv.

Inloggad men kan fortfarande inte läsa artikeln? Då har du sannolikt ingen aktiv prenumeration. Kanske har den gått ut för att betalningen fallerat, vilket kan hända när kreditkortet inte längre är giltigt. Kolla dina prenumerationer här.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL